En anderledes ferie

I 2010 havde jeg egentlig besluttet mig for, at jeg ikke ville på ferie. Købet af en ny bil var blevet noget dyrere end planlagt, og så måtte jeg jo ligesom lære det på den hårde måde. Alt gik da også ganske fint til omkring August måned, hvor jeg måtte sidde og høre på alle mine kollegers enestående ferieoplevelser. De kunne stort set kun snakke om sol, sommer, sand og vand. Samtidig med dette begyndte min chef at brokke sig over, at jeg ikke havde planlagt afholdelse af ferie. Således under et markant pres fra mange sider besluttede jeg mig for, at det var tid til at prøve noget nyt.

At rejse alene er ikke altid lige inspirerende. Man får kun set en brøkdel af dét man ville få at se, hvis man er afsted to, og ret beset, så er det altså også markant dyrere at rejse alene end når man er to. Det stod derfor ret hurtigt klart, at jeg ikke ville rejse nogensteder hen alene. Men hvad gør man så når alle andre har afholdt deres ferie, og der i øvrigt ikke umiddelbart synes at være nogen i ens omgangskreds der deler ens interesser? Tja - det var sådan set dét dilemma jeg stod i og jeg måtte finde tænkehatten frem.

Som ganske habil Internet-bruger, blev jeg enig med mig selv om, at dette måtte være vejen frem. Jeg begyndte at søge efter begreber som rejsepartner, feriepartner og lignende. Det eneste jeg fandt var dog en noget ubrugelig hjemmeside, hvor hovedparten af de personer der søgte rejsepartner var så unge, at jeg kunne være deres far. Dette var altså ikke en farbar vej. Nu er jeg ganske habil til Tysk, så jeg blev enig med mig selv om, at jeg jo kunne se, hvad der var tilgængelig syd for grænsen. Det tog ikke mange minutters søgning før jeg fandt følgende side som 100% opfyldte mine behov: Tauchernet Reisepartner.

Langt de fleste ville til Rødehavet, det ville jeg så ikke. Men en enkelt ville gerne til Tenerife for at genopfriske gamle minder, og den var jeg sådan set med på velvidende, at jeg selv aldrig havde været der før. Kontakten blev etableret igennem siden, og tja - det har så udviklet sig til lidt mere end bare en rejsepartner. Hvor heldig har man lov at være.

source:images.airliners.de Planlægningen var ikke helt uden forhindringer. Vi besøgte Boot messen i Düsseldorf, men her var der stort set ingen brugbare alternativer med mindre man ville betale uhyrlige summer for en rejse. Faktisk var vi nået til den konklusion at vi måske i stedet skulle tage en tur til Bodensee. Men en sen Lørdag aften ude på det store grimme Internet fandt vi så rejsen. Med rejsebureauet Tjaereborg - nej ikke den Danske udgave men derimod den tyske fik vi et rigtig godt tilbud som vi valgte at acceptere. I slutningen af marts lettede en Boeing 737 fra flyselskabet Air Berlin fra Paderborn Lufthavn med 2 feriehungrende personer. Målet for rejsen blev som planlagt Tenerife nærmere bestemt Puerto de la Cruz. Planen var at der skulle dykkes og ikke mindst skulle der vandres i den smukke natur som øen jo tilbyder i nærmest uanede mængder. I det hele taget var målet en aktiv ferie som dog ikke skulle gå i ekstremer. Ferien blev overordnet set en succes. Intet i denne verden er perfekt og således var der da også et par småting vi gerne ville have været foruden. Målet med siden her er at informere om nogle af de mange muligheder der er samt også at give et hint om, hvad vi måske fandt mindre interessant og som kan spare dig for en måske mere kedelig oplevelse. Læs om turen her. Jeg håber jeg på denne måde giver dig en masse gode oplysninger som du kan gå videre med i din planlægning - og god tur...