Hjemrejse

Vi skal umenneskeligt tidligt op. Det vil sige, så tideligt er det egentlig ikke, men vi er kommet lidt bagefter med søvn, så det føles tideligt. Vi skal indtage vores sidste morgenmad. Til alt held har vi her heller ikke ret meget tid - og guderne skal vide, at vi ikke bruger ret meget tid. Vi formår lige netop at få tømt vores Nutellaglas. Men kun i kraft af at der smøres tykt på. Men det er alt sammen lige meget. Brødet er stadig uspiseligt. Så er der selvfølgelig håbet om at Bacon i det mindste er god. Det er den så heller ikke, så vi tager faktisk af sted med en anelse sult. Vi orker ikke denne morgenmad mere. Til gengæld glæder vi os til at kunne spise i flyveren. Det er ellers ikke noget jeg personligt drømmer ret meget. Det er kun sket ganske få gange i mit liv, at jeg har nydt maden på en flyver. I dag kan gå hen og blive den dag.

Vi afhentes som de første på indsamlingsruten. Bussen er lille, så det er ikke ret mange der skal med. Vi skal dog forbi intet mindre en 5 hoteller inden vi kører i retning mod lufthavnen. Indcheckningen går rapide. Det må jeg lade dem. Det er nok noget nær det mest effektive jeg nogensinde har oplevet i nogen lufthavn. De er nok trætte af at have os rendende og glæder sig over, at vi tager væk ;-). Vi glæder os over, at Air Berlin glemmer at forlange 75,- € for kufferten med Dykkerudstyr. På den måde bliver det faktisk helt billigt at tage hjem.

Lufthaven er stort set uden liv. Der er 3 forretninger, og det der tilbydes her er det samme som i alle mulige andre lufthavne. Cigaretterne her er billige. Vi har jo ligesom konstateret at på La Palma er cigaretrygning sundt. Alle ryger som skorstene eller stinker af cigaretter. Det har i nogen grad generet os på turen her. Men at en lufthavn kan være så livløs, det havde jeg alligevel ikke forventet. Men taget i betragtning, at man har fjernet ca. 60% af flyene til og fra øen her må jo på den anden side set have en vis konsekvens.

© Fmlaursen.dk

Dårligt nok er flytet - En Airbus - landet og pagagererne smidt af flyet før vi bliver bedt om at stige om bord. Vi når end ikke at se at vores kufferter kommer om bord. Flyet var lidt forsinket ved sin ankomst, så vi bliver bedt om at få fingeren ud af kanalen og komme ned i sædet. Vi kommer af sted med ca. 10 minutters forsinkelse, og piloten giver næsten max gas i retning mod nord. I højttaleren hører vi så den tragiske meddelelse, at de der vil have varm mad skal betale ekstra, vi andre dødelige får en BAGUETTE MED SPEGEPØLSE. BRØD siger jeg bare. Bare tanken får det til at vende sig i mig. Det skal dog siges, at den var ganske OK. "Fruen" måtte dog give op. Hun kunne ikke se brød for sine øjne mere. Det kunne jeg så lukrere på da jeg fik 50% mere end alle andre på flyveren. Flyet lander næsten perfekt til tiden og vi går til bagagebåndet. Båndet starter relativt hurtigt (når man tænker på, at det er Düsseldorf), men der går næsten en halv time inden vores bagage kommer. Det er kostbar tid, for vi har et tog vi skal nå. Derfor - da vi har vores bagage går det ellers derud af.

For at komme til toget skal vi en tur med det såkaldte "Sky Train". Den første der kommer er så fuld, at vi ikke kan komme med. Den næste er heldigvis ikke nær så fuld, så vi får klemt os ind. Vi når dog ikke det S-Tog vi ville have taget, men til gengæld når vi så et lokaltog, hvilket betyder at vi skal skifte i Dortmund. Det betyder så også at jeg skal slæbe 2 gange 20 Kg bagage ned af en hulens masse trapper og op igen. Men man er vel efterhånden ved at være i form. Den sidste del af turen er begivenhedsløs bortset fra, at toget er så fuldt, at vi ikke kan få en siddeplads. Plads til bagagen er der ikke. Det kommer stadig bag på DB, at folk der kommer fra en lufthavn har kufferter med. Gad vide, hvad de får i løn ved DB. Det kan ikke være ret meget... I dag er det fredag eftermiddag, så der er tryk på. Jeg må igen konstatere, at togdrift og mig ikke rigtig hænger sammen. Desværre synes "Fruen" at det er skønt at køre med tog - så jeg må bare lidt og tage med.